15 грудня 2021р. відбулось обговорення ситуації з даними про будівництво в Україні в рамках проекту RAPID, що реалізується за підтримки Відділу преси, освіти та культури U.S. Embassy Kyiv Ukraine в партнерстві з Американськими радами та програмою Open World Ukraine.
В рамках обговорення якості та повноти даних про будівництво в Україні з представниками та представницями стартапів-переможців OpenDataChallenge(UrbanData, Monitor.Estate, Мапа Реновації, NORA ), бізнесу, уряду (Михайло Корнєєвим, керівником експертної групи з відкритих даних Міністерство цифрової трансформації України.)
- Виявлені Проблеми
1.1. Регулярність публікації даних
- Рішенням можуть бути Зміни до постанови 835 щодо відповідальності хто публікує(можливо вписати автоматизовано вивантаження з ЄДЕССБ), та наслідки регулярної не публікації можуть нести ризики щодо відкритості ЄДЕССБ вцілому.
1.2. Необґрунтована децентралізація органів ДАБК, в результаті чого втрачаються місцеві кошти за відсутності розумної кількості об’єктів будівництва для роботи таких ДАБК та утримання штатного розкладу(деякі органи опрацьовують до 10 документів за рік)
- Рішенням може бути Проведення аналізу обґрунтованості існування децентралізованих органів ДАБК після автоматизації процесів(подачі документів декларативним методом) та надання рекомендацій при відсутності посадових осіб згідно необхідного штатного розкладу, наприклад ДІАМом.
- Відсутність об’єктів з деякими кодами ДКБС каже що відсутні об’єкти, або не отримуються дозвільні документи на такі об’єкти. Наприклад:
2112.4 | Доріжки для велосипедної та верхової їзди |
2112.5 | Майдани, тротуари та пішохідні зони |
2412.5 | Громадські сади та парки для розваг і відпочинку |
- Рекомендація: провести аналіз та виявлення підстав неотримання дозвільних документів на такі та надати роз’яснення балансоутримувачам щодо таких об’єктів, використовуючи статистику опублікованих відкритих даних.
- Статистика незавершених об’єктів в експлуатацію, наприклад для кодів ДКБС 2112 вулиці та дороги та 1263 будівлі навчальних та дослідних закладів більше 50% що каже про експлуатацію таких об’єктів без введення в експлуатацію.
Запровадити показові приклади, в тому числі при публікації на сторінках ЄДЕССБ та інших державних органів посилань на дозвільні документи ЄДЕССБ.
- Інтероперабельність з іншими реєстрами: відсутність всіх даних(нових кодів АТУ, ідентифікаторів об’єктів будівництва та їх складових, ідентифікаторів об’єктів містобудування і т.д.) не дозволяє на початкових створення ЄДЕССБ поєднувати ці дані з іншими відкритими даними та створення сталих рішень як бізнесу так і іншими користувачами(місцевими органами, в сфері навчання і т.д.)
- Відсутність доступу до реєстру атестованих осіб.
Відомості (метадані) про містобудівну документацію, невід’ємно пов’язані через систему гіперпосилань з електронними копіями відповідної документації (документів), розміщеної (розміщених) на інтернет-ресурсах уповноважених органів містобудування та архітектури та виконавчих органів місцевого самоврядування
Рекомендація Мінрегіону: Привести до відповідності складових частин та описання даних, що повинні публікуватись відповідно до 835 постанови, наприклад:
6.1. Відомості з Єдиної державної електронної системи у сфері будівництва, що включають(перелік всіх складових)
6.1.1. Реєстр атестованих осіб
6.2.1. Державні та галузеві будівельні норми
6.2.3. інші дані що агрегуються в ЄДЕССБ.
Відкриті питання:
Оскільки правонаступником ДАБІ ніякий орган не став, відкриті питанння щодо пунктів 835 постанови, які були закріплені за ДАБІ та залишились без відповідального органу:
- Інформація про виконавців робіт з обстеження прийнятих в експлуатацію об’єктів будівництва, підприємства, установи та організації, у складі яких є відповідальні виконавці таких робіт
- Дані відкритої системи розгляду дозвільних документів.
Презентація доступна за цим посиланням
Автор Олександр Терещенко, СЕО NORA, експерт з будівництва II черги розробки ЄДЕССБ
Відеозапис заходу можна знайти тут