Відкриті дані про будівництво в Україні

15 грудня 2021р. відбулось обговорення ситуації з даними про будівництво в Україні в рамках проекту RAPID, що реалізується за підтримки Відділу преси, освіти та культури U.S. Embassy Kyiv Ukraine в партнерстві з Американськими радами та програмою Open World Ukraine.

В рамках обговорення якості та повноти даних про будівництво в Україні з представниками та представницями стартапів-переможців OpenDataChallenge(UrbanData, Monitor.Estate, Мапа Реновації, NORA ), бізнесу, уряду (Михайло Корнєєвим, керівником експертної групи з відкритих даних Міністерство цифрової трансформації України.)

  1. Виявлені Проблеми

1.1. Регулярність публікації даних

  • Рішенням можуть бути Зміни до постанови 835 щодо відповідальності хто публікує(можливо вписати автоматизовано вивантаження з ЄДЕССБ), та наслідки регулярної не публікації можуть нести ризики щодо відкритості ЄДЕССБ вцілому.

1.2. Необґрунтована децентралізація органів ДАБК, в результаті чого втрачаються місцеві кошти за відсутності розумної кількості об’єктів будівництва для роботи таких ДАБК та утримання штатного розкладу(деякі органи опрацьовують до 10 документів за рік)

  • Рішенням може бути Проведення аналізу обґрунтованості існування децентралізованих органів ДАБК після автоматизації процесів(подачі документів декларативним методом) та надання рекомендацій при відсутності посадових осіб згідно необхідного штатного розкладу, наприклад ДІАМом.
  1. Відсутність об’єктів з деякими кодами ДКБС каже що відсутні об’єкти, або не отримуються дозвільні документи на такі об’єкти. Наприклад:
2112.4Доріжки для велосипедної та верхової їзди
2112.5Майдани, тротуари та пішохідні зони
2412.5Громадські сади та парки для розваг і відпочинку
  • Рекомендація: провести аналіз та виявлення підстав неотримання дозвільних документів на такі та надати роз’яснення балансоутримувачам щодо таких об’єктів, використовуючи статистику опублікованих відкритих даних.
  1. Статистика незавершених об’єктів в експлуатацію, наприклад для кодів ДКБС 2112 вулиці та дороги та 1263 будівлі навчальних та дослідних закладів більше 50% що каже про експлуатацію таких об’єктів без введення в експлуатацію.

Запровадити показові приклади, в тому числі при публікації на сторінках ЄДЕССБ та інших державних органів посилань на дозвільні документи ЄДЕССБ.

  1. Інтероперабельність з іншими реєстрами: відсутність всіх даних(нових кодів АТУ, ідентифікаторів об’єктів будівництва та їх складових, ідентифікаторів об’єктів містобудування і т.д.) не дозволяє на початкових створення ЄДЕССБ поєднувати ці дані з іншими відкритими даними та створення сталих рішень як бізнесу так і іншими користувачами(місцевими органами, в сфері навчання  і т.д.)
  2. Відсутність доступу до реєстру атестованих осіб.

Відомості (метадані) про містобудівну документацію, невід’ємно пов’язані через систему гіперпосилань з електронними копіями відповідної документації (документів), розміщеної (розміщених) на інтернет-ресурсах уповноважених органів містобудування та архітектури та виконавчих органів місцевого самоврядування

Рекомендація Мінрегіону: Привести до відповідності складових частин та описання даних, що повинні публікуватись відповідно до 835 постанови, наприклад:

6.1. Відомості з Єдиної державної електронної системи у сфері будівництва, що включають(перелік всіх складових)

6.1.1. Реєстр атестованих осіб

6.2.1. Державні та галузеві будівельні норми 

6.2.3. інші дані що агрегуються в ЄДЕССБ.

Відкриті питання:

Оскільки правонаступником ДАБІ ніякий орган не став, відкриті питанння щодо пунктів 835 постанови, які були закріплені за ДАБІ та залишились без відповідального органу:

  • Інформація про виконавців робіт з обстеження прийнятих в експлуатацію об’єктів будівництва, підприємства, установи та організації, у складі яких є відповідальні виконавці таких робіт
  • Дані відкритої системи розгляду дозвільних документів.

Презентація доступна за цим посиланням

Автор Олександр Терещенко, СЕО NORA, експерт з будівництва II черги розробки ЄДЕССБ

Відеозапис заходу можна знайти тут